mail.isj.timis@gmail.com

logo logo
img

Vizita Erasmus+ la Liceul Teoretic ”Coriolan Brediceanu” - Lugoj

Informaţii despre eveniment

  • Data & ora : Oct. 12, 2018, 2:38 p.m.
  • Locaţia : Splaiul Coriolan Brediceanu 3, Lugoj 305500, Romania

In perioada 1-5 octombrie Colegiul Naţional „Coriolan Brediceanu” din Lugoj a găzduit cea de a treia activitate de predare – învăţare – formare din cadrul proiectului "School 21 - Digitally and Socially Yours", 2017-1-CZ01-KA219-035484, proiect de parteneriat strategic finanţat de Uniunea Europeană prin programul Erasmus+, acţiunea cheie 2 – Cooperare pentru inovare şi schimb de bune practici.

Partenerii, sosiţi în număr mare din Republica Cehă, Germania, Polonia şi Ungaria, au fost întâmpinaţi la deschidere de către directorul prestigioasei instituţii de învăţământ lugojene, prof. dr. Aurelian Sima şi de elevii şi profesorii implicaţi în proiect. Împreună, ei au pregătit un program bogat, intens şi variat, adaptat temei proiectului – dezvoltarea competenţelor digitale, voluntariatul şi persoanele cu dizabilităţi fizice.

După o dimineaţă petrecută cu activităţi de socializare coordonate de d-na prof. Loredana Drinovan, elevii români i-au însoţit pe partenerii lor într-o călătorie de descoperire a celor mai importante obiective administrative şi arhitecturale ale oraşului, pentru ca apoi să participe cu toţii, alături de reprezentanţi ai Universităţii Europene Drăgan şi ai Asociaţiei Handicapaţilor Fizic din Lugoj, la atelierul de lucru comun „Socially Yours”, pe tema voluntariatului şi a jocurilor paralimpice.

Ziua de marţi a fost dedicată unei ediţii speciale, internaţionale, a cupei „Toţi diferiţi, toţi egali”, în care sportul a şters bariere şi a deschis perspective. Sub coordonarea d-lui profesor Claudiu Jivulescu şi a d-nei profesor Elena Lazăr, dar şi a multiplei campioane Dorina Vărgatu, preşedinta Clubului Sportiv „Maraton 93”, au avut loc competiţii de tenis de masă, baschet şi aruncare la ţintă. Cei mai buni sportivi au fost răsplătiţi cu diplome şi medalii, iar instituţiile pe care le-au reprezentat au fost recompensate cu cupe. Această competiţie, alături de workshop-ul din ziua precedentă, s-au înscris în acţiunea „World’s Largest Lesson”, având ca ţintă globală reducerea inegalităţilor sociale.

Tot în cadrul „World’s Largest Lesson”, lecţia susţinută pentru paticipanţii la întâlnirea de proiect de către d-na profesor Daniela Popovici miercuri, a provocat liceenii europeni să utilizeze tehnologia pentru documentarea şi promovarea unui stil de viaţă sănătos sub multiplele aspecte pe care le cuprinde acest deziderat. Programul zilei a fost completat de o vizită la Centrul Şcolar pentru Educaţie Inclizivă „Alexandru Roşca”, unde au fost întâmpinaţi de un personal foarte amabil şi bine pregătit şi au luat contact cu terapiile aplicabile în diverse situaţii, dar şi cu proiectele pe care această instituţie le implementează.

Joi, 4 octombrie, elevii şi profesorii participanţi la întâlnirea de proiect s-au deplasat la Timişoara. Obiectivele principale ale acestui demers au fost vizita la Liceul Teoretic Special „Iris” şi participarea la un workshop în care au avut ocazia să experimenteze personal interacţiunea cu mediul înconjurător atunci când cel mai important simţ uman – văzul – nu este foarte bine dezvoltat dar şi asistarea la prezentarea unei proteze speciale de tip exoschelet, acţionate cibernetic, pentru persoanele cu dizabilităţi fizice motrice, realizată de un reprezentant al companiei Abi Cybernetics. Profitând de ziua frumoasă de toamnă, elevii şi profesorii s-au lăsat conduşi într-o călătorie în spaţiu şi timp prin istoria Timişoarei, alături de un ghid profesionist.

Data de 5 octombrie, Ziua Mondială a Educaţiei, a fost ziua concluziilor. Echipele transnaţionale care şi-au desfăşurat activitatea pe întreg parcursul săptămânii şi-au prezentat rezultatele muncii depuse. Au fost înmânate certificatele de participare. Elevii au scris articole pentru revista proiectului, în care şi-au descris experienţele de învăţare şi impresiile în urma vizitei în România. Cu toţii au participat apoi la o scurtă prezentare pe tema noilor tehnici chirurgicale de corectare a unor deficiente senzoriale, realizată de Alexandru Lerinţ, fost elev al Colegiului Brediceanu, actualmente student al Universităţii de Medicină şi Farmacie „Victor Babeş” din Timişoara.

Inevitabil, seara de vineri, ultima, a venit cu emoţii, regrete, lacrimi, îmbrăţişări, promisiuni de revedere sau măcar de păstrare a contactului. Elevii români le-au pregătit partenerilor o surpriză plăcută, digitală: o suită de fotografii şi filme care să ilustreze cele mai frumoase momente ale vizitei lor în România. Materialul a fost apreciat de parteneri cu acelaşi entuziasm cu care au fost primite, pe parcursul întregii săptămâni, activităţile în echipe transnaţionale şi jocurile didactice.

Întorşi acasă, elevii vor continua activitatea în cadrul proiectului... proiectând „Viaţa 21”, aşa cum o văd ei acum, aşa cum şi-o doresc pentru viitorul lor. Vor urma, în prima jumătate a anului 2019, încă două activităţi de predare – învăţare – formare, care vor avea loc în şcolile partenere din Ungaria şi Republica Cehă şi o întâlnire a profesorilor coordonatori din cele 5 ţări, în care se vor pregăti materialele de raportare ce vor trebui transmise după încheierea proiectului.

Dincolo de bucuria de a fi partener într-un proiect european şi generozitatea temei prezente, colaborarea dintre liceeni, temele de discuţie – mai superficiale sau mai profunde, comunicarea într-o limbă străină şi utilizarea tehnologiei pentru menţinerea contactului pe viitor constituie o bună pregătire pentru viaţa în secolul XXI pe care o oferim elevilor noştri şi conferă o dimensiune europeană acestui demers.